Målgruppe
Kommuner
Overskrift
Korrekt og hensigtsmæssig adfærd i DMI
Beskrivelse
Kære kommuner

Hos Gældsstyrelsen tager vi nye skridt i brug for at sikre en korrekt og hensigtsmæssig adfærd, når vores fordringshavere indsender fordringer via det gamle inddrivelsessystem DMI. Henover foråret 2020 vil I - som nogle af de første - modtage et skræddersyet vejledningsmateriale, som viser, hvad I grundlæggende skal være opmærksomme på, når I indsender fordringer til DMI.

Vejledningen består af en lang række vejledningsark, opbygget over samme skabelon, som i et enkelt og letforståeligt sprog tager jer igennem de hyppigst forekomne fejltyper. Vejledningsmaterialet vil være særligt anvendeligt til de af jeres sagsbehandlere, som i det daglige har ansvaret for at overdrage fordringer til inddrivelse i DMI.

Vejledningsmaterialet kan ikke stå alene her i starten, og vil derfor blive fulgt op af dialogmøder på udvalgte områder og specifik support, for at sikre en solid forståelse af indholdet i kobling med erfaringerne for den enkelte kommunes registreringsadfærd. 

Materialet forventes udsendt i fem omgange indenfor de kommende 10 uger. De første kommuner har allerede modtaget vejledningsmaterialet d. 14. april 2020. Inden for kort tid, vil det ligeledes være muligt at tilgå vejledningsmaterialet på vores hjemmeside gaeldst.dk/fordringshaver.

Når I modtager materialet, er I naturligvis altid velkomne til at kontakte Fordringshaversupporten i Gældsstyrelsen, hvis I har generelle spørgsmål til indholdet og forståelsen af den vedlagte vejledning. Det sker på fordringshaver@gaeldst.dk eller på Fordringshavertelefonen 72 37 16 45 alle hverdage fra kl. 9.00-12.00.
 
Vi ser frem til et konstruktivt forløb.
Dags dato
17 apr 2020 11:27
Gyldig til
17 apr 2021 11:27