Indhold
Dette afsnit beskriver, hvordan afgiften betales tilbage til storkunder.
Afsnittet indeholder:
- Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
- Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret.
Se også
- E.B.2.8. om, hvordan der ansøges om tilbagebetaling
- E.B.2.10 om storkundeordningen.
Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
Ansøger virksomheden om tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl, skal virksomheden sende en ansøgning om tilbagebetaling til Skatteforvaltningen via ekspeditionen "Afgiftsgodtgørelse" i eTl.
Når virksomheden har ansøgt om tilbagebetaling af afgiften i eTl, bogfører virksomheden beløbet som "indgående afgift" i den afgiftsperiode (kalendermåned), hvori ansøgningen er sendt til Skatteforvaltningen via eTl.
Virksomheden vil efterfølgende modtage en afgørelse fra Skatteforvaltningen om tilbagebetalingen kan godkendes.
Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret
Når afgiften er betalt for registrering af et papirbaseret dokument i Luftfartøjsregistret, søges afgiften tilbagebetalt ved at sende ansøgning og dokumenter til Skatteforvaltningen.
Når ansøgningen er sendt til Skatteforvaltningen, kan virksomheden bogføre beløbet som indgående afgift på månedsangivelsen, som indberettes via Skatteforvaltningens TastSelv system.
Er betingelserne for tilbagebetaling opfyldt, sender Skatteforvaltningen blanketten tilbage med påtegning om, at ansøgningen er godkendt.